Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2011 16:51 - МОЯТА БЪЛГАРИЯ Е В ОПАСТНОСТ!
Автор: pevetsa Категория: Политика   
Прочетен: 17827 Коментари: 71 Гласове:
37

Последна промяна: 16.09.2011 21:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


КАЗВАМ НЕ

НА ДОБИВАНЕТО НА ШИСТОВ ГАЗ У НАС

ИСКАМ МОЯТА БЪЛГАРИЯ

ДА СИ ОСТАНЕ РАЙСКО КЪТЧЕ

ТЯ Е НАСЛЕДСТВО ЗА ДЕЦАТА МИ!


chevron,  ВЪРвИ  СИ  !!!

image














Гласувай:
37



1. анонимен - те монополистите на това разчитат
16.09.2011 17:13
Да има екологични песни от "певци", вместо от конкуренция, които да им пробутват клипчетата..

Стратиграфията на един район е като петолиние.

Не бъркай долно До, с дискант от три октави по-горе.

Пиши за музика и остави стратиграфското петолиние на геолозите...

Там музиката е различна, а и те не пускат постинги, за геоложка чалга, оценявана от певци...

цитирай
2. pevetsa - 1. анонимен
16.09.2011 17:34
Не забравяй че съм и баща!
цитирай
3. анонимен - абе и аз не съм катър
16.09.2011 17:47
имам си ги две
и затова не съм съгласен, да им одират кожите монополистите, защото имало други бащи, за които пурбоар са прочитите и гласовете.

всичко е въпрос на технология и на контрол.
що не пишеш за опасността от АЕЦ?
тя е в пъти по-опасна.
пусни клип за нея, ама не носи прочити...

я си бъди човек и баща както твърдиш и апелирай за контрола, щом искаш да си честен, не да папагалстваш тъп рефрен, който няма, ама няма стойност, освен нечии интереси
цитирай
4. pevetsa - 3. анонимен
16.09.2011 18:01
Добре си служиш с думите, интелегентен си и с мнение което уважавам, дори си прав за опасната ни АЕЦ, но това е друга тема ...
цитирай
5. анонимен - ОК, по темата и край
16.09.2011 18:22
аз лично бих предпочел да виждам кулите на Шеврон на Сръбчето и на Саръ баир, отколкото винарната на братя Бобокови.

заради децата ми...
цитирай
6. feq - Бях на презентация във Варна, с протест - против добиването на шистов газ...
16.09.2011 18:22
Ужасяващи кадри!
Казвам НЕ!!!
цитирай
7. pevetsa - 5. анонимен
16.09.2011 18:30
Мдаааа, градски си значи, за мен е чест!
цитирай
8. boristodorov56 - Нашата България е в опастност!
16.09.2011 18:32
До сега реално не си давах сметка за какво иде реч и какви са опасностите от един такъв добив на газ от шистите.
Изгледах клипчетата - в тубата са над 10 - и разбрах, че това е по-страшно, отколкото можех да си го представя, а последиците са непоправими!
Но не са виновни Шеврон - те си търсят печалбата - виновен е онзи, които ги допусна у нас без никаква обществена дискусия, а той се казва Бойко Борисов.
Понеже го чух какъв аргумент изтъкна смея да твърдя, че този човек е за затвора или лудницата, ако наистина дори не се замисля за съществуването на хората в тази държава. Позицията му е повече от безобразна и скандална - тя си е направо престъпна! Тук не става въпрос за политика или печалбите на русите, а за съдбата на природата ни и здравето на хората - пред тях всички аргументи губят свмисъла си.
Затова нашият повик трябва да бъде - Бойко върви си на село! и хич не бива да ни пука, че щяли комун.онанистите да дойдат на власт. Ако го оставим свободно да си разиграва байряка - всички сме голяма опасност. Не искам да оставям този тъпак и безобразник да поставя съдбата на децата ни пред задънена улица.
Достатъчно!
цитирай
9. pevetsa - 6. feq
16.09.2011 18:33
Благодаря ти Приятелко, ЗАЕДНО МОЖЕМ!
цитирай
10. pevetsa - 8. boristodorov56
16.09.2011 18:37
Боре, и аз се уплаших като видях за какво иде реч, та затова казвам НЕ!
цитирай
11. boristodorov56 - Герберчета, пиленца неоперчени - защо мълчите, батьовите?
16.09.2011 18:38
Интересно каква е позицията на бойковите гербови марки, които са готови да се хвърлят под влака, но да не му се урони русопа.
Искам да знам какво мислят по въпроси, за да преценя нормални хора ли са или боклуци като тартора си Винету Тъпанаров!
цитирай
12. анонимен - ТИ СИ ЛУД !!! ОТИВАЙ В ЛУДНИЦАТА !!! ...
16.09.2011 18:44
ТИ СИ ЛУД !!! ОТИВАЙ В ЛУДНИЦАТА !!! ВЕДНАГА !!!
цитирай
13. анонимен - Лудият певец не си пие лекарствата.
16.09.2011 18:48
Лудият певец не си пие лекарствата.
цитирай
14. pevetsa - 12. анонимен / 13. анонимен
16.09.2011 19:13
БОГ ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ!
цитирай
15. ivankalilova - И аз казвам своето НЕ!
16.09.2011 19:16
И аз казвам своето НЕ!
цитирай
16. sparotok - !
16.09.2011 19:19
Смятам, че сондажите за шистов газ са опасни за околната среда и могат да нанесат непоправими вреди.

Компаниите извършващи сондажите не уведомяват общесвеността за всички химикали, които ще бъдат използвани...ами, ако карцерогенни вещества попаднат в питейната вода...Кой ще отговаря?
цитирай
17. pevetsa - 15. ivankalilova
16.09.2011 19:20
Благодаря Ванче, ЗАЕДНО МОЖЕМ ДА ПРОМЕНИМ ТОВА!
цитирай
18. pevetsa - 16. sparotok
16.09.2011 19:24
Именно приятелю, точно това се случва, затова: НЕ НА ДОБИВАНЕТО НА ШИСТОВ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ!
цитирай
19. mt46 - Подкрепям!
16.09.2011 20:47
Преди 1-2 седмици пуснах пост /видео/ на тази тема...
цитирай
20. pevetsa - 19. mt46
16.09.2011 20:54
Благодаря приятелю, нека се знае за опастностите от добиването на шистов газ!
цитирай
21. pevetsa - 21. bulgarinut57
16.09.2011 21:05
Това е нашата България приятелю, и нека се знае от повече българи за опастността, от угрозата на екологична катастрофа!
цитирай
22. tutankhamon661 - pevetsa
16.09.2011 21:23
Стряскащи клипове.
Отровена природа - като филм на ужасите.
цитирай
23. mileidi46 - S edno pokrepqm. . ni6to nqma da s...
16.09.2011 21:44
S edno pokrepqm..ni6to nqma da stane..
Koi mu e zor kakvo si pi6em nie tuk!!!
Trqbva da se izleze pred parlamenta,trqbva da se pravqt protesti..:((
Taka mojem samo da ...si 4e6eme ezizite..za sujalenie..!!
Nqmam dumi..:(
цитирай
24. blackpredator - Постингът ми прилича
16.09.2011 21:50
на антиспин кампания.
И клипчетата са такива.
Значи ли това, че не трябва да правиме деца?
Защото НЕ, значи НЕ.

Оттам и импотентни коментари.
Като не можем да чукаме и другите не трябва да го правят...

По тая тема има и противни мнения. Публикувай и тях, пък читателите да преценят.
Евтина манипулация, без смисъл и без компетентност.
цитирай
25. анонимен - kakvo se kazva vav parviiat klip...
17.09.2011 00:09
....VAV AMERIKA IMA OKEAN OT ; WISTOV; GAZ...????? EEEE WOM VAV AMERIKA GO IMA , KOMU KURO DARZITE TUKA......IZVENIAVAM SE NO...-;KAKVOTO PO4UKALO TOVA SE OBADILO; NARODA GO E KAZAL...ZA TOVA AZ NIANAM VINA..SAZELIAVAM
цитирай
26. pisatelkata - Подкрепям те Алекс, но кой ли нас ще ...
17.09.2011 00:31
Подкрепям те Алекс, но кой ли нас ще слуша...ние сме малки рибки в огромното море.
цитирай
27. tit - Дааам - добре е, че си качил клиповете направо!
17.09.2011 00:31
И Хишника е прав до някъде - трябва да се чуе и противното мнение, но то някък гузно мълчи...аз това - прочетете и научете повече, химикалите са фирмена тайна и т.н. някак не го приемам.
Не знам съзнавате ли, че тези хора във филма са се съгласили - подписали са договора и са си взимали "рентата", докато козината на котките и конете им не е започнала да пада и водата , течаща от кранчетатна мивките им не е започнала да гори всичко е било О.К.!

Подобно "изпълнение" в Добруджа едва ли ще доведе до нещо добро. А и какво гарантира, че Шеврон няма да се сдуши с останалите монополисти? Мигър наличието на четири мобилни оператора намали цената на мобилните услуги?
цитирай
28. анонимен - ДРУГАРКО ПЕВИЦА
17.09.2011 01:44
ДРУГАРКО ПЕВИЦА , АМИ ЩО НЕ КАЧИШ И КЛИПОВЕ ОТ ОБЛЪЧЕНИ ОТ РАДИАЦИЯТА В ЧЕРНОБИЛ ЗА ДА РАЗБЕРАТ БЪЛГАРСКИТЕ МАЙКИ И БАЩИ КОЛКО ПО ОПАСНА Е РУСКАТА ЯДРЕНАТА ЕНЕРГИЯ -РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ КОЗЛОДУЙ И БЕЛЕНЕ ОТ антифШИСТОВИЯ ГАЗ , А ЗАЩО НЕ КАЧИШ КЛИПОВЕ ЗА РАЗЛИВИ ОТ РУСКИ БУИОВЕ ЗА РАЗТОВАРВАНЕ НА ПЕРТОЛ В ОТКРИТО МОРЕ ЗА ДА РАЗБЕРАТ БЪЛГАРСКИТЕ МАЙКИ И БАЩИ КОЛКО ПО- ОПАСНЕН Е РУСКИЯ НЕФТОТРАНСПОРТ ОТ антифШИСТОВИЯ ГАЗ ?
цитирай
29. анонимен - Милка
17.09.2011 03:59
И аз не ги искам Шеврон в България, повече от ясно е, че ще ни отровят земята и нас.
цитирай
30. анонимен - Милка
17.09.2011 04:04
И аз не ги искам Шеврон в България, повече от ясно е, че ще ни отровят земята и нас.
цитирай
31. vandela007 - Звучи ужасно! Но някои коментатори ...
17.09.2011 07:04
Звучи ужасно! Но някои коментатори са прави, че има и други ужасни неща.
Горката ни България!
Горката ни планета!
Горките ни деца! И аз вярвам, че Господ няма да търпи дълго да се самоунищожаваме. Ние сме Негово творение. Ще се намеси по Неговия си начин!
цитирай
32. stela50 - Аз казах вече НЕ ... и пак бих го повторила .
17.09.2011 09:14
Подкрепям !
цитирай
33. mikino - Влез при мен и чети ако искаш да разбереш. Повече има в предният ми постинг!
17.09.2011 10:15
Изключи Шеврон като идея - говори за начина - ХИДРАВЛИЧНО РАЗБИВАНЕ!!!! Плюс това, предното правителство има подписан договор с РУСЕКОМ /руска фирма базирана в България/, за добив на "нефт и газ" край Рогозина - Ген. Тошево. Лъжат, че добиват газ - там също има шист!!! Отделно, как правителството е взело 30млн. предплащане без подписан договор??? Трето, къде е "публичният" търг, който печели ШЕВРОН??? Защто няма информация и документи и не е правена ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА???? И ОЩЕ КУП ВЪПРОСИ, НА КОИТО ЛИПСВАТ ОТВОРОТИЕ!
цитирай
34. irin4eto - Подкрепям.
17.09.2011 11:55
Дори да има изказвания за безопасността, при толкова химикали няма как да не останат последствия.
цитирай
35. blackpredator - Аз съм привърженик на шистовият ...
17.09.2011 12:03
Аз съм привърженик на шистовият газ, но не смятам, че като количество е толкова, колкото се иска на адептите му.

Считам, че всеки геоложки регион, си има свое стратиграфско и структурно лице, и не трябва да се прави аналогия, без съответни данни.
И всяка технология, може да се контролира
Тук става въпрос за много пари и глобални икономически интереси, та тиражирането на подобни клипове, и използване на еколожко мюре, си е нормално, в гейма за печалби.

Геологията е наука все пак, не коафьорска услуга
По тоя повод в нета има мнения и на български и чужди учени в тая област, различаващи се от клипчетата.

Микино ме разби, с хидравличното разбиване.:))
Айде да оставим кесаревото на кесаря, шистовият газ на специалистите.
Това не е футбол все пак, за да отбираме всички...
цитирай
36. patzolino - Няма лошо да си привърженик, но всяко нещо си има цена! Ти готов ли си да я платиш? Защото аз НЕ!
17.09.2011 12:18
blackpredator написа:
Аз съм привърженик на шистовият газ, но не смятам, че като количество е толкова, колкото се иска на адептите му.

Считам, че всеки геоложки регион, си има свое стратиграфско и структурно лице, и не трябва да се прави аналогия, без съответни данни.
И всяка технология, може да се контролира
Тук става въпрос за много пари и глобални икономически интереси, та тиражирането на подобни клипове, и използване на еколожко мюре, си е нормално, в гейма за печалби.

Геологията е наука все пак, не коафьорска услуга
По тоя повод в нета има мнения и на български и чужди учени в тая област, различаващи се от клипчетата.

Микино ме разби, с хидравличното разбиване.:))
Айде да оставим кесаревото на кесаря, шистовият газ на специалистите.
Това не е футбол все пак, за да отбираме всички...


Така е - всяка технология може да се контролира. Но фактът, че в самата САЩ се контролира едва 5% от всички кладенци, които наброяват стотици хиляди, смяташ ли че в смотаната България, където всеки гледа как да скатае пари от процедури, няма да сме на 100% извън контрола? Дори и на 50% от добива да не се спазват нормите за безопасност, това пак е огромна вреда за екологията и здравето на хората.

Все пак няма да е лошо да изгледаш материалите преди да пишеш. Препоръчвам ти да изгледаш и филма Fracking Hell, има го в Колибката и е едва 17-18мин. После ела пак и кажи дали няма нещо, което да те смущава в добива на такъв газ.
цитирай
37. blackpredator - patzolino,
17.09.2011 12:36
Достатъчно съм чел и то сериозни четива, не глупостите в блога
Не искам и няма да влизам в спор.
Само да ти цитирам нещо от твоят пост по темата:”...и радиационни елементи.”
Или пък токсичните и канцерогенните? То и халитът е токсичен. И пържолите канцерогенни, да!
Наясно ли си изобщо с радиационните елементи и къде, и как се употребяват?
Или придават екологична „тежест”?
Същото е и с доста ужасяващи неща.
Нещо, като „химикалите” на Саддам...
цитирай
38. mikino - 36. blackpredator
17.09.2011 12:47
Хдравличното разбиване представлява следното: сондаж, вертикален, на етапи. След това в земята сондата проправя път хоризонтално, там където е шистовата скала, После се вкарва "пистолет", който с мини взривчета "оптушва" газта и прави тапи, тези тапи отново се разбиват и така отново влиза сондата. Опасното е
1. При самото навлизане на сондата се вкарва вода с химикали, която винава през ИЗЧЕРПАЕМИ ПЛАСТОВЕ НА ВОДОИЗТОЧНИЦИ, ОТ КОИТО СЕ ЧЕРПИ ВОДА ЗА НАСЕЛЕНИЕТО. Опасността е докато стигне крайната си точка.
2. Мини взривовете - могат да разместят пластовете. А в района те са сеизмични, Малко, но достатъчно да се разместят при леки взривове.
3. Намерете инцидента в Дуранкулак през 2008 -ма и ще предположите резултата, при грешка!
цитирай
39. mikino - И още!
17.09.2011 12:51
Шеврон вече е съдена за екологична катастрофа в Еквадор!!!
До момента няма екологична оценка на почвите и водите. Има някакво споразумение, за което никой не ни е информирал. Ако има такова, това значи, че се нарушават два закона
1. Няма екологична оценка -закона за околната среда и водите
2. Липса на ПУБЛИЧЕН ТЪРГ И ДОКУМЕНТИ, както и обществено обсъждане, при национално значими договори и споразумения, правителството е длъжно да осигури достъп до информация поне за местните граждани!
цитирай
40. mikino - Тук можете да видите клипове със сондажи и доста инфо с линкове:
17.09.2011 12:52
http://mikino.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/09/09/opasno-li-e.816906
Не се опитвам да ви накарам да четете МЕН, а да се информирате какво ни очаква!
цитирай
41. blackpredator - mikino, чувал съм
17.09.2011 13:10
Имам два семестъра по темата сондиране. И още се занимавам епизодично.
Вадозните води в Добруджа, които са питейни, стратиграфски нямат нищо общо с шистовите хоризонти.

За разлика от теб, аз съм ходил и в Дуранкулак, и в Тюленово, в Българово, и съм доста наясно с материята.
Не ми се спори, край...
цитирай
42. hamstera - :(
17.09.2011 13:17
Категорично съм против и ще ви кажа защо! Защото никое нормално правителство, в ниоя нормална държава няма да скрие информация от хората. Ще ги пита! Дали искат или не! Ще има поне година дискусии, референдуми и какво ли още не докато не се роди решението! Никъде по света, няма да продадат евтино плодородна земя и да я оставят в ръцете на съдена фирма! И не само - правителството ще вземе як комисон хорааааа - СДЕЛКАТА Е ЗА 500 МИЛИОНА ЕВРА!!! Кой мислите, че ще се облажи? И още нещо - надупчат ли Добруджа, цената на хляба ще скочи, защото ще внасяме пшеница от вън!!! А хратине на световните пазари са с тенденция за постоянно поскъпване!
АКО ГОРНИЯ ТЪПАК 42 НЕ ГО А РАЗБРАЛ СИ Е НЕГО ПРОБЛЕМ! ПРОСТ НАРОД - СЛАБА ДЪРЖАВА!!!
цитирай
43. анонимен - ДРУГАРКО ПЕВИЦА
17.09.2011 13:19
БРАВО ДРУГАРИ , БРАВО ВСИЧКИ антифаШИСТОВИ РУСКИ КУМОНОИДИ И ИБРИЦИ ВДИГНАТИ НА КРАК В ЗАЩИТА НА РУСКИЯ ГАЗОВ МОНОПОЛ В БЪЛГАРИЯ В ЗАЩИТА НА НАЙ-ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА РУСКИЯ ГАЗ В СВЕТА В ЗАЩИТА НА НАЙ-НИСКИТЕ ЦЕНИ НА ТРАНЗИТ НА РУСКИ ПЕТРОЛ И ГАЗ В СВЕТА , БРАВО ДРУГАРИ РУСКИ антифаШИСТОВИ ИБРИЦИ , БРАВО .
цитирай
44. hamstera - Имам два семестъра по темата сон...
17.09.2011 13:19
blackpredator написа:
Имам два семестъра по темата сондиране. И още се занимавам епизодично.
Вадозните води в Добруджа, които са питейни, стратиграфски нямат нищо общо с шистовите хоризонти.

За разлика от теб, аз съм ходил и в Дуранкулак, и в Тюленово, в Българово, и съм доста наясно с материята.
Не ми се спори, край...

Ако ще и десет семестъра да си учил, ще ти кажа че нЕмаш ама грам мозък! Защото никъде по света няма да се продаде плодородна земя да безценица, за да се добива газ, коят орано или късно ще свърши!!!! А хляба го произвеждаш, пшеница има всяка година!!! Че и по едно време изнасяхме! И не горивото е спасението на хората при бедствия, ХРАНАТА ТЪПАКО!
цитирай
45. hamstera - БРАВО ДРУГАРИ, БРАВО ВСИЧКИ ант...
17.09.2011 13:22
анонимен написа:
БРАВО ДРУГАРИ , БРАВО ВСИЧКИ антифаШИСТОВИ РУСКИ КУМОНОИДИ И ИБРИЦИ ВДИГНАТИ НА КРАК В ЗАЩИТА НА РУСКИЯ ГАЗОВ МОНОПОЛ В БЪЛГАРИЯ В ЗАЩИТА НА НАЙ-ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА РУСКИЯ ГАЗ В СВЕТА В ЗАЩИТА НА НАЙ-НИСКИТЕ ЦЕНИ НА ТРАНЗИТ НА РУСКИ ПЕТРОЛ И ГАЗ В СВЕТА , БРАВО ДРУГАРИ РУСКИ антифаШИСТОВИ ИБРИЦИ , БРАВО .

Има и руска фирма, която вече дупчи в Генерал Тошево, договора е подписам при предното правителство!!! ХОРА МИСЛЕТЕ И ЕЛАТЕ НА 8 МИ ОКТОМВРИ! Ако не съм тук, ще ви подкрепям със сърцето си!
Поздрави
Един бесен ХАмстер!
цитирай
46. mikino - БРАВО ДРУГАРИ, БРАВО ВСИЧКИ ант...
17.09.2011 13:25
анонимен написа:
БРАВО ДРУГАРИ , БРАВО ВСИЧКИ антифаШИСТОВИ РУСКИ КУМОНОИДИ И ИБРИЦИ ВДИГНАТИ НА КРАК В ЗАЩИТА НА РУСКИЯ ГАЗОВ МОНОПОЛ В БЪЛГАРИЯ В ЗАЩИТА НА НАЙ-ВИСОКИТЕ ЦЕНИ НА РУСКИЯ ГАЗ В СВЕТА В ЗАЩИТА НА НАЙ-НИСКИТЕ ЦЕНИ НА ТРАНЗИТ НА РУСКИ ПЕТРОЛ И ГАЗ В СВЕТА , БРАВО ДРУГАРИ РУСКИ антифаШИСТОВИ ИБРИЦИ , БРАВО .

РУСГЕОКОМ БГ АД ИДИОТ АНОНИМЕН! Да не би да не е руска???? АЗ СЪМ ПРОТИВ СОНДАЖИТЕ ОТ КОЯТО И ДА Е ФИРМА НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА ДАЛИ Е ШЕВРОН, ДАЛИ Е НЯКОЯ ДРУГА АКО ЩЕ И ДА Е ОТ ЛУНАТА!
цитирай
47. анонимен - ДРУГАРКО ПЕВИЦА
17.09.2011 13:31
ДРУГАРИ ВСИЧКИ КУМЪНЪзИ НА 8 МИ ОКТОМВРИ НА ПРОТЕСТ СРЕЩУ РУСКАТА АТОМНА БОМБА БЕЛЕНЕ , РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС И РУСКИЯ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ , УРА ДРУГАРИ НА 8 МИ ОКТОМВРИ ВСИЧКИ НА ПРОТЕСТ !!!
цитирай
48. mikino - Имам два семестъра по темата сон...
17.09.2011 13:33
hamstera написа:
blackpredator написа:
Имам два семестъра по темата сондиране. И още се занимавам епизодично.
Вадозните води в Добруджа, които са питейни, стратиграфски нямат нищо общо с шистовите хоризонти.

За разлика от теб, аз съм ходил и в Дуранкулак, и в Тюленово, в Българово, и съм доста наясно с материята.
Не ми се спори, край...

Ако ще и десет семестъра да си учил, ще ти кажа че нЕмаш ама грам мозък! Защото никъде по света няма да се продаде плодородна земя да безценица, за да се добива газ, коят орано или късно ще свърши!!!! А хляба го произвеждаш, пшеница има всяка година!!! Че и по едно време изнасяхме! И не горивото е спасението на хората при бедствия, ХРАНАТА ТЪПАКО!

Хам остави го! Промит мозък! Няма смисъл да убеждаваш някой, който няма желание да мисли. Наистина проблема опира и до информираност и логика! Хлябът е хиляди пъти по-необходим от горивото. Да отглеждаш жито е много по-екологично от това да дупчиш земята, която и без това не е сигурна като пластове - доказано е! И не само това!
цитирай
49. pevetsa - ИСКАМ МОЕТЕ ДЕЦА ДА ЯДАТ ХУБАВИЯ ХЛЯБ НА ЗЛАТНА ДОБРУДЖА!
17.09.2011 13:35
Участието на министър Трайчо Трайков в конференцията “Шистов газ – управление на нови енергийни източници в Европа”, провела се в средата на май във Варшава, хвърли нова светлина върху енергийните амбиции на правителството. Според Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) шистовият газ може значително да повиши енергийната независимост на страната ни и да даде още една алтернатива за осигуряването на газ като предполагаемият запас е в обем от 300 милиарда до 1 трилион кубически метра. Вече е ясна и фирмата, която е спечелила търг за добив на шистов газ у нас в района на община Нови Пазар – американската петролна и газова компания “Шеврон”. Тя ще заплати 30 милиона евро за предоставянето на лиценз. Реалната разработка на суровините в това находище се очаква да започне най-рано след седем години, но проучвателните работи ще стартират веднага след подписването на договора.

Това слага началото на

модерната версия на американската треска за злато,

но на наша територия – треската за газ. Много от привържениците на тази идея изтъкват като основно нейно предимство възможността за постигане на енергийна независимост от вноса на руски природен газ. Може и да е така. Но опасностите, които крие технологията по добиването на шистовия газ и евентуалните последици за околната среда са катастрофални.

В САЩ шистов газ се добива предимно в пустинни райони, тъй като процесът по “събирането” на разпръснатия в земните пластове газ включва инжектиране на вода, пясък и химикали в подземните слоеве. Тази смес от вода и химикали замърсява почвата и водите, като така става изключително опасна за здравето и живота на населението. Ето защо американците неслучайно от десетилетия търсят други територии за добива на суровината и чрез лобизъм вече прогресивно навлизат в Европа.

Златна Добруджа в очакване на треската за шистов газНека отбележим и факта, че

откритото находище на шистов газ е в района на Добруджа – житницата на България,

– което напрактика означава, че след 10 години земеделието като основен движещ сектор на българската икономика ще бъде неминуемо съсипано.

В средата на февруари британският вестник “Гардиън” писа, че спечелилата търга американска фирма „Шеврон” бе осъдена от Еквадор да заплати 8.6 милиарда долара заради замърсяването на басейна на Амазонка. Журналистите често наричат този регион “Амазонския Чернобил”. Потресаващ факт е, че процесът се е водил в продължение на 18 години, след като в резултат от замърсяването се унищожава не само природата, но умират над 1400 местни жители, а около 30 000 са с влошено здравословно състояние. Основните заболявания вследствие на тази екологична катастрофа са – рак, кожни и тежки респиратовни заболявания. Твърди се, че за получаване на правото на лиценз в Еквадор “Шеврон” са залатили 12.9 милиона долара за лобиране.

Трайчо ТрайковОсвен щетите за околната среда,

сондирането на шистов газ има и още един животозастрашаващ ефект

– създава предпоставки за разместване на земните пластове и земетресения с непредсказуем магнитуд. На 27 май добивът на газ в Ланкашир, Великобритания, бе преустановен, след като в продължение на един месец в района са били регистрирани няколко земетресения. Според Британското геоложко дружество, причина за земетресенията е именно технологията на сондиране – т.нар “fracking”, при който се инжектира разтвор от вода и химикали под налягане, за да се предизвикват малки експлозии в междупластовите пространства и да се разцепят скалите.

Юлия Добрева е магистър по стопанско управление от СУ “Свети Климент Охридски”.Нека не забравяме, че по принцип района на газовото находище у нас е изключително сеизмичен – все още има следи от земетресението в Стражица през 1986 година, когато бяха разрушени над 15 000 сгради и някои от пострадалите продължават да живеят във фургони.

Всички тези факти са достатъчно обезпокоителни, за да алармират нормално мислещия човек за бедите от унищожителната шистова инвазия у нас, за която няма равностойно финансово обезщетение. За съжаление времето тече и с наближаването на момента на подписване на договора с “Шеврон” хората трябва да са наясно с поетите политически ангажименти от страна на правителството, да имат пълен достъп до информация от медиите и да могат чрез референдум да одобрят или отхвърлят предложената енергийна алтернатива. Нека разумът проговори!

цитирай
50. mikino - По соц времената!
17.09.2011 13:40
Правени са проувания, но са спрени! Защо соред вас? Ами защото още тогава са доказали "дедиците", както ги нарекоха от БАН, че находището е неравномерно, т.е. значи, е не е сигурно - ако днес има с тонове, утре може да няма нищо! Отделно, че се дупчи на дълбочина, която минава през водоизточници. Размествайки земните пластове, вкарвайки химия в чистата вода /което никак не е изключено, защото Франция забрани добива точно поради такава причина/ - тази отрова ще се разнесе в почвите. А от там връщане няма - пасат животни, има насъждения и т.н. Да не говорим, че пейажът ще е лунен - през определено разстояние ще гледаме пробити от содната дупки...
Имам и един въпрос към правителството:
ЗАЩО СЛЕД КАТО ИМА Т.НАР. ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ И ЦЕНАТА Е ПОДОБНА, НО СА МНОГО ПО-ЕКОЛОГИЧНИ, НИЕ ЩЕ ТЪРСИМ ШИСТ ПО ОПАСНИЯ НАЧИН????
цитирай
51. анонимен - ДРУГАРКО ПЕВИЦА
17.09.2011 13:44
НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ ДРУГАРИ КУМЪНЪзИ , ЗАЩО СЕ ПРИТЕСНЯВАТЕ САМО ОТ РУСКИЯ антифаШИСТОВ ГАЗ , РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ БЕЛЕНЕ И КОЗЛОДУЙ , РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС СЪЩО СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНИ , НО ТЕ ЗА РАЗЛИКА ОТ ДОБИВА НА РУСКИ антифаШИСТОВ ГАЗ СА ЗАПОЧНАТИ БЕЗ ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА И ВАС БОЙКИТЕ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ , ТОВА НЯКАКСИ НЕ ВИ ПРИТЕСНЯВА ? МНОГО ИЗБИРАТЕЛНА СТАНА ТАЗ ВАЩА КОМУНО-ЕКОЛОГИЯ , БРЕ !
цитирай
52. virtu - Преди две години спряхме Бургас -Александруполис !
17.09.2011 13:49
Не вярвах , но стана !
Сега ще спрем и това безумие !
На всеки , които иска да трови българската земя и нашите деца , ще му кажем :
НЯМА ДА СТАНЕ !
цитирай
53. анонимен - ДРУГАРКО ПЕВИЦА
17.09.2011 13:58
ДРУГАРЮ ВИРТУАЛЕН КОМУНО - ЕКОЛОГ virtu , НИЩО НЕ СТЕ СПРЕЛИ , В МОМЕНТА ТЕЧЕ КОНКУРС ЗА ИЗБОР НА ОЦЕНИТЕЛ НА ЕКОЛОГИЧНОСТТА НА РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС А ЗА РУСКОТО АТОМНО БЕЗУМИЕ РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ БЕЛЕНЕ И КОЗЛОДУЙ ДОРИ И ДУМА НЕ СМЕЕШ ДА ОТВОРИШ , ТИ И ВСИЧКИ ТУК СЛОВОБЛУДСТВАЩИ , БЕЗРОДНИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ ?
цитирай
54. pevetsa - СУРОВАТА ИСТИНА ЗА ШЕВРОН
17.09.2011 14:00
Филмът „Суровата истина за Шеврон“ разказва историята на 30 хиляди жители на амазонската джунгла в Еквадор, които обвиняват Шеврон за престъпления срещу тяхната земя, свобода и живот.
Филмът внимателно проследява тъй наречения „Амазонски Чернобил“, предизвикан със съучастието на редица правителства на Еквадор.
Шеврон в продължение на 3 десетилетия замърсява почвата, въздуха и водата в един район, който днес е наречен „Мъртвата зона“. Мъртва като жервите на рака, левкемията и тежките малформации на роднините на малкото оцелели местни жители, които разказват историята си.
Филмът е сниман в продължение на 3 години, благодарение на усилията на режисьора Джо Берлингър и неговия екип, работили жертвоготовно в тази територия, замърсена от токсични изпарения и с риск за сигурността си. Но тази история за местното население и Шеврон трябваше да бъде разказана, и сега е ваша задачата да я преразкажете и да информирате хората каква е истинската цена на петрола, за съжаление заплатена с човешки животи.

http://www.youtube.com/watch?v=6eBhbZLENrg&feature=BFa&list=PL71B60BF6496EAF86&lf=player_embedded
цитирай
55. pevetsa - Петко Ковачев: Теренът за добив на шистов газ става като лунен пейзаж.
17.09.2011 14:09
Това не са ви някакви старомодни пукащи се газопроводи. Не са банални цианидни разливи. Не са местни мутри с джипове и брадви. Този път опасността се казва шистов газ.

Какво представлява добивът на шистов газ, защо ни се стоварва на главите в България точно сега и какво да се прави? С тези въпроси се обърнах към Петко Ковачев от Политическа партия ЗЕЛЕНИТЕ. В никакъв случай не правя реклама на партията – доста публично и категорично я напуснах (за което си пише и в този блог) но прецених, че Петко е човекът, който в момента може да отговори най-адекватно на въпросите ми.

1. Какви са екологичните и здравните рискове от добива на шистов газ?

Рисковете са в няколко посоки.

- Губи се безвъзвратно обработваема земя, а такъв ще е случаят в България. Поради технологични изисквания, сондите са толкова нагъсто, че теренът на добива става като лунен пейзаж и не може да се използва за нищо друго по време на добива или след него.

- Замърсяване на подпочвните водоносни пластове, използвани за питейни цели. Това е установен факт при добива на шистов газ в САЩ, където има химически замърсявания и навлизане директно на газ в канализацията за питейните води. Ако този риск се получи у нас (в региона се изпозлват и кладенци) това ще е катастрофа.

- Изчерпване на водните запаси заради добива, при който се използват големи количества вода, която се замърсява и не може да се пречисти напълно. Щатската Агенция за околна среда (US EPA) в писмо изброява какви замърсители могат да се очакват – над 40 (вкл. тежки метали, бензен, азотни съединения, алфа и бета-радиоактивност, стронций-90, радий).

- Замърсяване на подпочвените пластове от химикалите, които се вкарват със сондите за т.нар. воден куршум.

Всичко това може да рефлектира върху здравето и живота на хората от региона на добива, за което също има свидетелства в Мрежата.

2. Къде по света се добива шистов газ? От кого?

Главно в САЩ и Канада. Има също така малък добив във Великобритания, Австрия, Унгария. В останалите страни – Австралия, Китай и в Европа – нещата са главно на етап проучване. Фирмите са Шеврон, КонокоФилипс, Тотал (Фр), Халибъртън, Маратон Ойл, ЕксонМобил, БНК Петролиум и т.н.

3. Смяташ ли, че медиите в България информират гражданите за рисковете, свързани с проучванията за добив на шистов газ?

Моят опит в последните седмици показва, че интересът на медиите нараства – и сред централните, и сред регионалните.

4. Ако трябва да поставим дилемата: земеделие или шистов газ, то как да й отговорим?

За България този въпрос е много важен, защото, за разлика от други страни където добивът е в пустинни или безлюдни региони, тук случаят е съвсем различен. И в енергетиката, и в земеделието на България имаме много проблеми, но и много възможности. Смятам, че и за двата сектора има възможности за развитие без да се стига до драстично противопоставяне „или-или“, но това определено включва отказа от добив на шистов газ. По-добре е да не се опитваме да решаваме един проблем в енергетиката, чрез създаването на друг проблем (на принципа на „Умно село“).

5. Има ли според теб нещо интересно в това, че тъкмо сега се подписва този договор? Нещо общо с „Газпром“ и „Белене“, например? Изобщо, за икономика ли говорим, или за геополитика?

Смятам, че подписването е в резултат на директен натиск на САЩ – като комбинация от политически опит да се контраатакуват руските интереси и директен бизнеслобизъм. (Подобен е и произходът на идеята вместо руско гориво за АЕЦ „Козлодуй“ да се употребява такова на „Уестингхауз“.) Това обаче е вторичен резултат от липсата на модерна визия за българската енергетика, продажността, тъпоумието, некадърността и слабостта на българските правителства на Симеон 2, Станишев/Доган и на днешното, както и лично на президента Първанов, които забъркаха този батак. С техните усилия, вместо да бъде прекратен проблемът с руските енергийни проекти, той беше докаран дотам, че САЩ и ЕС (както и отделни страни от ЕС) да се опитват да противодействат. И като резултат – имаме елементи на погрешен натиск върху правителството на България.

6. Какви ще са действията на ПП Зелените и на неправителствения екологичен сектор по темата оттук нататък?

В момента тече активно събиране и проверка на наличната информация и контакти с групи и организации от страните, където проблемът съществува. Следва активно информране на обществеността, за което очаквам, че различните традиционни и нетрадиционни медии ще имат своя принос. Няколко НПО ще обалват и Решението за предоставяне на концесия за проучване за шистов газ. Смятам, че докато се премине от проучване към добив ще има добра обществена подготовка и знание за успешен отпор.
цитирай
56. анонимен - ДРУГАРКО КОМУНО-ЕКОЛОЖКА И ПЕВИЦА
17.09.2011 14:12
ДРУГАРКО КОМУНО-ЕКОЛОЖКА ПЕВИЦА , АМИ ЩО НЕ КАЧИШ И КЛИПОВЕ ОТ ОБЛЪЧЕНИ ОТ РАДИАЦИЯТА В ЧЕРНОБИЛ ЗА ДА РАЗБЕРАТ БЪЛГАРСКИТЕ МАЙКИ И БАЩИ КОЛКО ПО ОПАСНА Е РУСКАТА ЯДРЕНАТА ЕНЕРГИЯ -РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ КОЗЛОДУЙ И БЕЛЕНЕ ОТ РУСКИЯ антифаШИСТОВИЯ ГАЗ , А ЗАЩО НЕ КАЧИШ КЛИПОВЕ ЗА РАЗЛИВИ ОТ РУСКИ БУИОВЕ ЗА РАЗТОВАРВАНЕ НА ПЕРТОЛ В ОТКРИТО МОРЕ ЗА ДА РАЗБЕРАТ БЪЛГАРСКИТЕ МАЙКИ И БАЩИ КОЛКО ПО- ОПАСНЕН Е РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС ОТ антифаШИСТОВИЯ ГАЗ ?
цитирай
57. gothic - !!!
17.09.2011 14:15
Хора, говорете с геолози. Процентното съдържание на шистов газ в Добруджа е в пъти по-ниско от минимума, необходим за индустриална експлоатация. И от Шеврон това се знае много добре. Това значи минимум две неща. Едното от тях е, че народният протест е възможно да се насочва в неправилна посока. Ако е така, питам се - С каква цел?
цитирай
58. анонимен - ДРУГАРКО КОМУНО-ЕКОЛОЖКА И ПЕВИЦА
17.09.2011 14:28
ЗАПОВЕД НА ПОЛИТБЮРО НА ЦК НА БКП И ЛИЧНО НА ДРУГАРЯ ГЕНЕРАЛЕН СЕКЛЕЦАР НА ЦК НА БКП серГЕЙ ДМИТРИЕВИЧ : ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ , ЗАПОВЯДВАМ НА ВСИЧКИ ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ ДА СЕ ЯВЯТ НА 8 МИ ОКТОМВРИ НА ПРОТЕСТ СРЕЩУ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИЯ , ВРАЖЕСКИ ХАМЕРИКАНСКИ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ И В ПОДКРЕПА НА БРАТСКИТЕ РУСКИ АТОМНИ БОМБИ БЕЛЕНЕ , БРАТСКИЯ РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС , УРА ДА ЖИВЕЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ ЗА МИРНИ ЦЕЛИ И РУСКИТЕ НЕФТЕНИ РАЗЛИВИ ЗА ЕКОЛОГИЧНИ ЦЕЛИ , УРА ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ НА 8 МИ ОКТОМВРИ ВСИЧКИ НА ПРОТЕСТ !!!
цитирай
59. hamstera - Хора, говорете с геолози. Проце...
17.09.2011 14:28
gothic написа:
Хора, говорете с геолози. Процентното съдържание на шистов газ в Добруджа е в пъти по-ниско от минимума, необходим за индустриална експлоатация. И от Шеврон това се знае много добре. Това значи минимум две неща. Едното от тях е, че народният протест е възможно да се насочва в неправилна посока. Ако е така, питам се - С каква цел?

Има един учен от Минногеоложкия в Свищов, който доказва, че земята не е подходяща в своя научна статия, в списанието на униреситета. Казва се

ст.н.с. д-р Венелин Христов ВЕЛЕВ

Кабинет: ГПФ 358
Тел.: 8060388
СВЪРЖЕТЕ СЕ И ГО ПИТАЙТЕ И ЩЕ ВИДИТЕ КАКВО ЩЕ ВИ КАЖЕ! НЕ ГОВОРИМ ЗА КАМПАНЯ СРЕЩУ ШЕВРОН, А СРЕЩУ ТЕХНОЛОГИЯТА!!! МИКИНО ГО КАЗА И АЗ ЩЕ ГО ПОВТОРЯ, ЩОТО ЯВНО ГЛАВИТЕ ВИ СА КУХИ!
цитирай
60. hamstera - ЗАПОВЕД НА ПОЛИТБЮРО НА ЦК НА БКП И ...
17.09.2011 14:30
анонимен написа:
ЗАПОВЕД НА ПОЛИТБЮРО НА ЦК НА БКП И ЛИЧНО НА ДРУГАРЯ ГЕНЕРАЛЕН СЕКЛЕЦАР НА ЦК НА БКП серГЕЙ ДМИТРИЕВИЧ : ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ , ЗАПОВЯДВАМ НА ВСИЧКИ ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ ДА СЕ ЯВЯТ НА 8 МИ ОКТОМВРИ НА ПРОТЕСТ СРЕЩУ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИЯ , ВРАЖЕСКИ ХАМЕРИКАНСКИ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ И В ПОДКРЕПА НА БРАТСКИТЕ РУСКИ АТОМНИ БОМБИ БЕЛЕНЕ , БРАТСКИЯ РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС , УРА ДА ЖИВЕЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА РУСКИТЕ АТОМНИ БОМБИ ЗА МИРНИ ЦЕЛИ И РУСКИТЕ НЕФТЕНИ РАЗЛИВИ ЗА ЕКОЛОГИЧНИ ЦЕЛИ , УРА ДРУГАРИ КОМУНО-ЕКОЛОЗИ НА 8 МИ ОКТОМВРИ ВСИЧКИ НА ПРОТЕСТ !!!

ПЪРВО СЕ НАУЧИ ДА ПИШЕШ, ПОСЛЕ СЕ НАУЧИ ДА ВНИКВАШ В НАПИСАНОТО И СЕ ВЪРНИ ДА СЕ ОБЯСНЯВАШ ГЕРБЕРСКО ЛАЙНО! ОЩЕ ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ОНЯ ЖМУНДЕЛ СЕРГО ДА ПОДПИСАЛИ С РУСНАЦИТЕ ДА ДУПЧАТ ПРИ РОГОЗИНА!
цитирай
61. blackpredator - Ама разбира се Готик
17.09.2011 14:33
Аз лично виждам по-добра перспектива, в газификация на въглищата от Добруджанския басейн
цитирай
62. gothic - hamstera
17.09.2011 14:51
hamstera написа:
gothic написа:
Хора, говорете с геолози. Процентното съдържание на шистов газ в Добруджа е в пъти по-ниско от минимума, необходим за индустриална експлоатация. И от Шеврон това се знае много добре. Това значи минимум две неща. Едното от тях е, че народният протест е възможно да се насочва в неправилна посока. Ако е така, питам се - С каква цел?

Има един учен от Минногеоложкия в Свищов, който доказва, че земята не е подходяща в своя научна статия, в списанието на униреситета. Казва се

ст.н.с. д-р Венелин Христов ВЕЛЕВ

Кабинет: ГПФ 358
Тел.: 8060388
СВЪРЖЕТЕ СЕ И ГО ПИТАЙТЕ И ЩЕ ВИДИТЕ КАКВО ЩЕ ВИ КАЖЕ! НЕ ГОВОРИМ ЗА КАМПАНЯ СРЕЩУ ШЕВРОН, А СРЕЩУ ТЕХНОЛОГИЯТА!!! МИКИНО ГО КАЗА И АЗ ЩЕ ГО ПОВТОРЯ, ЩОТО ЯВНО ГЛАВИТЕ ВИ СА КУХИ!


Проблемът ми (основният) е, че не е куха. Да видя някъде да съм казвал за кампания срещу Шеврон? И още казах ГЕОЛОГ (имам щастието да имам много близък такъв), а не минен инженер....
цитирай
63. анонимен - ДРУГАРКО КОМУНО-ЕКОЛОЖКА И ПЕВИЦА
17.09.2011 14:52
ДАА ДРУГАРЮ КОМУНО-ЕКОЛОГ hamstera , " ОЩЕ ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ОНЯ ЖМУНДЕЛ СЕРГО ДА ПОДПИСАЛИ С РУСНАЦИТЕ ДА ДУПЧАТ ПРИ РОГОЗИНА! " АМА ТОГАВА ВИЕ РУСКИТЕ ИБРИЦИ , КОМУНО-ЕКОЛОЗИТЕ НЕ ПРОТЕСТИРАХТЕ СРЕЩУ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИЯ , БРАtСКИ РУСКИ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ , НАЛИ . ЗАПОЧНАХТЕ ДА ПРОТЕСТИРАТЕ КОГАТО СЕ РАЗБРА , ЧЕ И ВРАЖЕСКИ ХАМЕРИКАНСКИ ФИРМИ ЗАПОЧВАТ ПРОУЧВАНИЯ ЗА антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ , НАЛИ . ЕДНА МaЛКА НО СЪЩЕСТВЕНА ПОДРОБНОСТ , КОЯТО ВИЕ РУСКО-ИБРИШКИТЕ , КОМУНО-ЕКОЛОЗИ ВИНАГИ ЗАБРАВЯТЕ ДА СПОМЕНЕТЕ .
цитирай
64. hamstera - ДАА ДРУГАРЮ КОМУНО-ЕКОЛОГ hams...
17.09.2011 15:05
анонимен написа:
ДАА ДРУГАРЮ КОМУНО-ЕКОЛОГ hamstera , " ОЩЕ ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ОНЯ ЖМУНДЕЛ СЕРГО ДА ПОДПИСАЛИ С РУСНАЦИТЕ ДА ДУПЧАТ ПРИ РОГОЗИНА! " АМА ТОГАВА ВИЕ РУСКИТЕ ИБРИЦИ , КОМУНО-ЕКОЛОЗИТЕ НЕ ПРОТЕСТИРАХТЕ СРЕЩУ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИЯ , БРАtСКИ РУСКИ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ , НАЛИ . ЗАПОЧНАХТЕ ДА ПРОТЕСТИРАТЕ КОГАТО СЕ РАЗБРА , ЧЕ И ВРАЖЕСКИ ХАМЕРИКАНСКИ ФИРМИ ЗАПОЧВАТ ПРОУЧВАНИЯ ЗА антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ , НАЛИ . ЕДНА МaЛКА НО СЪЩЕСТВЕНА ПОДРОБНОСТ , КОЯТО ВИЕ РУСКО-ИБРИШКИТЕ , КОМУНО-ЕКОЛОЗИ ВИНАГИ ЗАБРАВЯТЕ ДА СПОМЕНЕТЕ .

НЕ СМЕЙ ДА МЕ НАРИЧАШ КОМУНИСТ ГЕРБЕСКА ГАДИНО МРЪСНА!!!! ИМАМ ПОСТРАДАЛИ ПРИ РЕЖИМА В ЛАГЕРА В ЛОВЕЧ И В БЕЛЕНЕ!!! ОНЯ КАПУТ КАЛФИН ОТКРАДНА ИДЕЯТА НА ГРУПА МЛАДЕЖИ, КОИТО НАИСТИНА СА ПРОТИВ ТОЗИ МЕТОД СЪС СЪРЦАТА И ДУШИТЕ СИ ЗАЩОТО ОБИЧАТ БЪЛГАРИЯ!!
цитирай
65. анонимен - ДРУГАРКО КОМУНО-ЕКОЛОЖКА И ПЕВИЦА
17.09.2011 15:14
ДРУГАРЮ РУСКО-ИБРИШКИ КОМУНО-ЕКОЛОГ hamstera - " НЕ СМЕЙ ДА МЕ НАРИЧАШ КОМУНИСТ ГЕРБЕСКА ГАДИНО МРЪСНА!!!! ИМАМ ПОСТРАДАЛИ ПРИ РЕЖИМА В ЛАГЕРА В ЛОВЕЧ И В БЕЛЕНЕ!!! " И ЗАТОВА ЛИ ТАКА ЯРОСТНО СЕ БОРИШ СРЕШУ ВРАЖЕСКИТЕ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИ ХАМЕРИКАНСКИ ФИРМИ И ЗАЩИТАВАШ ИМПЕРИАЛИСТИЧЕСКИЯ , БРАТСКИ РУСКИ антифаШИСТОФ ГАЗ В БЪЛГАРИЯ И БРАТСКИТЕ РУСКИ АТОМНИ БОМБИ БЕЛЕНЕ И КОЗЛОДУЙ , БРАТСКИЯ РУСКИЯ РАЗЛИВ НА НЕФТ В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ - НЕФТОПРОВОДА БУРГАС-АЛЕКСАНДРУПОЛИС И НЕ ОТГОВАРЯШ НА КОНКРЕТНИ ВАПРОСИ КАТО - СРЕЩУ КАКВА ТОЧНО ТЕХНОЛОГИЯ ЗА ДОБИВ НА ШИСТОВ ГАЗ СЕ БОРИТЕ ВИЕ РУСКО-ИБРИШКИТЕ , КОМУНО-ЕКОЛОЗИ КАТО ТЯ НЕ Е УКАЗАНА ВСЕ ОЩЕ И ЗАЩО НЕ СЕ БОРИХТЕ С НЕЯ ДОКАТО САМО РУСКИ ФИРМИ ПРАВЕХА ПРОУЧВАНИЯТА ?
цитирай
66. mikino - Недей да бъдеш против Русия или Щатите Анонимен!
17.09.2011 15:54
БЪДИ С БЪЛГАРИЯ!!!! Това ще те направи съпричастен, а не тъпотиите, които изписа до сега! Защото говорим за тотална забрана на добива - МОРАТОРИУМ МУ СЕ КАЗВА!!!
цитирай
67. staler - аз клипчета съм гледал достатъчно. ...
17.09.2011 19:25
аз клипчета съм гледал достатъчно.на господина с различните хоризонти на питеина вода и шистов газ ще кажа--мунчо,направи си един прост експеримент-налеи в една тенджера литър вода и литър олио.какво виждаш--водата отдолу олиото отгоре и всичко е прекрасно.а сега го разклати хубаво.какво става--лаиняна смес.е така се тръска и земята абдал,и ако в момента на сондирането и добива всичко е прекрасно,след некоя година нещата се осират.и тогава от близо 500те на брои химикала/чиито състав добивните компании пазят в таина/ и питеината вода ще се получи една хубава смес която ще накара детето ти да се почеше по плешивата си главица с шесте си пръста.
цитирай
68. blackpredator - staler,
17.09.2011 21:32
Подобно тръскане и сегрегация на флуиди, стават само в тенджерата на раменете ти.
Ти си почесан овреме от природата, няма нужда да даваш мнение за останалите феномени...
цитирай
69. staler - такова тръскане, мунчо е ежедне...
18.09.2011 01:54
такова тръскане,мунчо е ежедневие.като ти набият неколко стотин сондажа на едно добивно поле даже и г-н лорлик не може ти ги опази херметични,блекпръд.освен естествените процеси в земната кора тук твоите добивници ще приложат допълнително/търсено по задание/разрушаване на скални структури,така че всичко ще е ОК-в смисъл осрано катастрофално.
цитирай
70. zvezdichka - Покъртителна е
20.09.2011 14:09
картината, показана в тези клипове... Аз обичам нашата невероятно красива природа и не бих искала плодорните ни поля да се обърнат в пустиня! Така, че казвам твърдо НЕ на добива на шистов газ у нас!
цитирай
71. анонимен - Scage Erape
27.01.2012 05:40
скачать <a href="http://skachivajsoft71.info/3892-va-za-rulem-s-blatnym-radio-5-2012-mp3.html">VA - За рулем с блатным радио 5 (2012) mp3</a> <a href="http://skachivajsoft71.info/3198-metamorphose.html">Metamorphose</a> http://skachivajsoft71.info/2256-wedding-album-maker-gold.html - Wedding Album Maker Gold http://skachivajsoft71.info/4094-elegant-tech-presentation-58957.html - Elegant Tech Presentation 58957
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pevetsa
Категория: Музика
Прочетен: 2741694
Постинги: 256
Коментари: 5175
Гласове: 34655
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930