Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2011 12:47 - Вярвай приятелю, ВЯРВАЙ!
Автор: pevetsa Категория: Музика   
Прочетен: 11892 Коментари: 28 Гласове:
49

Последна промяна: 06.02.2011 12:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Запознах се с него на блогерската среща в Русе през миналата година,
и докато останалите пиехме кафе и какао, то той Стефко, си поръча айрян, двоен, и как разказваше за онези танцови години ...

Днес обаче сърцето му плаче,
а душата му е изпълнена с гняв!?


image
mrazekoff

http://mrazekoff.blog.bg/izkustvo/2011/02/04/syrceto-mi-plache-a-az-sym-besen.680006

 Тази новина мина покрай ушите ми още преди няколко дни.... Прочетох я във Фейсбук, но не й обърнах внимание, поради това, че имаше пуснати преди това много безсмислици там...

        Тази сутрин, обаче я чух от една телевизия и сърцето ми се изпълни с гняв и жал едновременно.... 

 

        Става въпрос, за закриване на един знаков български професионален ансамбъл - „Тракия“ - Пловдив....

 

        Не, не ми е най-любим този ансамбъл, но факта, че се посяга на Българския фолклор ме кара да съм бесен... Разни чиновници, които през живота си не са изиграли и едно хоро , не са изпели и една песен и (можеби) не са посетили и един фолклорен концерт решават с лека ръка да сложат кръст на един академичен ансамбъл, граден с десетилетия:(((((

         Пуснах постановката „Гроздана“, танцьорите пеят и играят, а сърцето ми (и не само то) плаче.....

         Животът ми (във фолклора) мина, като на филмова лента..... 

 

 

          Беше много, много отдавна – бях ученик и винаги получавах двойки, по български хора.... Не ги обичах (нещо повече, дори ги и мразех).....                               Възмущавах се, като гледам как грозно се подрусват бабите в нашия край, играейки хората.... Аз тичах след топката на стадиона и така минаваха годините..... 

          Случайността, чистата случайност ми предложи една голяма изненада.... В завода в който работех имаше танцов състав и там набираха нови участници.... Аз не проявих интерес към това , но един ден моите началници насила ме накараха да отида и да се включа в състава....

           Бях изненадан, уплашен и много, много срамежлив.... Танцьорите с репетиционни облекла, а аз с работни дрехи - мръсни и лошо изглеждащи застанах най-отзад, за да не потъна в земята от срам....
            Добре, че имаше и други такива като мен, за да не бъда сам в това положение......

            Репетицията мина, всички като мен закарани насила в залата заявиха, че се отказват от репетиции.....

            Всички!!!!! Без един - моя милост......

            На следващата репетиция – отново срам и неудачи, нищо не ми се отдаваше.... идваше ми да потъна в земята от срам.... Докато.....

            Докато до мене едно турско циганче направи движенията, които трябваше , а аз неможах..:(((

             Тогава се замислих и си казах: Как един човек, който няма нищо общо с българския фолклор може да направи нещо, което аз немога....? Стана ми много тъжно и болно...

             Взех се в ръце, в мен заработи упорството, – не инатът!!!! Започнах да се самообучавам, играех всичко, което ми беше показано преди това и започнах бавно да се развивам....

              След няколко месеца танцовия състав почти се разтури, а аз се преместих в един Представителен ансамбъл за народни персни и танци...... Последваха участия в концерти в Републикански Фестивал – заключителен етап, турне във Франция.....

               Прибрахме се, но аз исках да се развивам и отидох да уча в Школата за подготовка на ръковотители на художествени състави – клас български народни танци...в Пловдив...

               Откъснах се от обикновенната самодейност и продължих... Бях сред колеги от цяла България, а имаше и две колежки от САЩ – Катрин и Кристин....                    Беше приятно да се срещаш и общуваш със светила в танцовия фолклор на България.... За мене селянчето от Северна България това беше един сън....Прекрасни години бяха.....

               Случайността ме закара в един Държавен ансамбъл за народни песни и танци – Пазарджик.... Сбъдна се моята мечта един ден да стана професионалист.... Бях изминал пътя от омразата към българския фолклор до професионализма.... това беше едно малко чудо....!

                ......Продължава танцовата постановка „Гроздана“ - настроението е в апогея си, а моето сърце плаче, плаче от безпомощност, плаче от гняв, плаче за това, че се затрива един Български академичен институт, плаче за това, че безхаберието ни е обхванало отвсякъде...., плаче, че се затрива българското – това, което трябва да ни води през годините и да ни кара да се гордеем с нашият фолклор....

                  Какво идва след това ли? - Днес е „Тракия“, утре „Пирин“, след това и „Филип Кутев“, защото мазните книжки наречени пари са много по-важни от българската култура , по-важни са от българския дух:((((((

                  Ще се радваме на силиконки, качени върху масите да пеят с ориенталски глас и да се кълчат, а отдолу нискочели, дебеловрати чичковци с мазни от кебапчетата бради и бляскави погледи жадно да ги гледат и ехидно да се хилят......

                   Ще се радваме при Слави да гледаме силиконки и чалгари и да казваме – ето, това е българския фолклор.....

                   Сърцето ми плаче, танцът вече свърши – аплодисменти, а сълзите не спират, същите които са се проливали от умиление, когато чужденците се хвърляха с целувки да ни поздравяваха след нашите изпълнения в чужбина....

                    Народ без култура, без традиции е дърво без корени, няма бъдеще.... Един ансамбъл си отива – горчивината остава....

                     Какво ще е утре? Кой ще е следващия в нашия алчен поход към унищожаването на НАШАТА КУЛТУРА?

                     Хора, моля Ви не позволявайте това да стане, не се отказвайте от истинското БЪЛГАРСКО ИЗКУСТВО, за сметка на някой мазен , спестен лев, защото връщане назад няма!!!!!

                     Не позволявайте да погине БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА, БЪЛГАРСКИТЕ ТРАДИЦИИ, БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОР....

                     Моля Ви, в безсилието си Ви моля, защото не искам да си отиде духът на народа, защото обичам моята

                                    БЪЛГАРИЯ!!!!!

Стефан Мръзеков
04.02.2011г. 19:24 ч.






Гласувай:
49



1. despinida - Лошо е когато чужд, посегне на традициите ни, но
05.02.2011 12:58
да го прави свой, това е нечовешко !!!
На къде сме тръгнали, щом държавата сама посяга на културата си...
цитирай
2. tit - Уф, четох го и при него!
05.02.2011 16:19
mrazekoff е един от първите, с които започнах да общувам тук. Не го познавам лично, но че е свестен човек си личи!:)
Инак темата е много тягостна и обширна...не знам какво може да се направи!

Факт е обаче, че свястните хора у нас са все по-тъжни!

Един беше писал нещо по въпроса преди ...140 години, мисля!
Вероятно - това е пътя!!!:)))
цитирай
3. zaw12929 - подкрепям!
05.02.2011 19:11
подкрепям!
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - :(
05.02.2011 19:19
И аз го четох в неговия блог и ми се приплака. Мисля си дали не можем да направим нещо, за да помогнем. Пловдивчани са отговорен народ, ще поемат вълната. Те спасиха операта си, знаят как става това. Ако трябва, ще натиснат общината. Вместо да правят предизборни изцепки с разни безплатни подаяния, да се погрижат за ансамбъла.
Не съм сигурна за точния вид на активността, но съм убедена, че не трябва да стоим мърцина. Ако някой има по-добра идея, да пише.

Алекс, ти си едно голямо ходещо сърце! Поздравявам те за този постинг!
цитирай
5. pevetsa - Зная че не достигат парите, но зная че хората се нуждаят от истински неща, а фолклорът ни е ИСТИНСКИ!
05.02.2011 19:24
despinida написа:
Лошо е когато чужд, посегне на традициите ни, но да го прави свой, това е нечовешко !!!
На къде сме тръгнали, щом държавата сама посяга на културата си...

цитирай
6. pevetsa - Може да се намери начин, убеден съм че има начин да не се зачеркне Ансамбъл Тракия, вярвам че ще се намерят хора да помислят за тях!
05.02.2011 19:29
tit написа:
Уф, четох го и при него!
mrazekoff е един от първите, с които започнах да общувам тук. Не го познавам лично, но че е свестен човек си личи!:)
Инак темата е много тягостна и обширна...не знам какво може да се направи!

Факт е обаче, че свястните хора у нас са все по-тъжни!

Един беше писал нещо по въпроса преди ...140 години, мисля!
Вероятно - това е пътя!!!:)))

цитирай
7. pevetsa - ЗАЕДНО МОЖЕМ, БЛАГОДАРЯ!
05.02.2011 19:29
zaw12929 написа:
подкрепям!

цитирай
8. stela50 - Поздравления за постинга ... Операта спасихме ,трудно ,много трудно .
05.02.2011 19:30
За Ансамбъла се оказва почти невъзможно . Един от най-добрите .
Все още има надежда ,или ми се иска да е така .
цитирай
9. pevetsa - Благодаря ти Чайче, може и да сме пристрастни със Стефко, той е тропал хора, аз съм ги свирил с оркестър Пиргово, но бъдещето на децата ни само с Рап ли ще е...
05.02.2011 19:34
4aiotgluhar4e написа:
И аз го четох в неговия блог и ми се приплака. Мисля си дали не можем да направим нещо, за да помогнем. Пловдивчани са отговорен народ, ще поемат вълната. Те спасиха операта си, знаят как става това. Ако трябва, ще натиснат общината. Вместо да правят предизборни изцепки с разни безплатни подаяния, да се погрижат за ансамбъла.
Не съм сигурна за точния вид на активността, но съм убедена, че не трябва да стоим мърцина. Ако някой има по-добра идея, да пише.

Алекс, ти си едно голямо ходещо сърце! Поздравявам те за този постинг!

цитирай
10. pevetsa - Има надежда, аз ВЯРВАМ, че общинарите на Пловдив ще се вслушат в сърцата си, или поне в онова забутано ъгълче на своето сърце, което още звучи народната песен!
05.02.2011 19:38
stela50 написа:
Поздравления за постинга ... Операта спасихме ,трудно ,много трудно .
За Ансамбъла се оказва почти невъзможно . Един от най-добрите .
Все още има надежда ,или ми се иска да е така .

цитирай
11. vandela007 - .
05.02.2011 21:31
Съобщиха, че ще им отпуснат още малко пари, но не достатъчно...за жалост!
Плевемчани си спасиха филхармонията. Надявам се и тук да се получи!
цитирай
12. pevetsa - Дано намерят парички, ТРЯБВА ДА НАМЕРЯТ!
06.02.2011 07:15
vandela007 написа:
Съобщиха, че ще им отпуснат още малко пари, но не достатъчно...за жалост!
Плевемчани си спасиха филхармонията. Надявам се и тук да се получи!

цитирай
13. grobarq - pevetsa
06.02.2011 09:52
Затриваме си културата приятелю. А когато един народ е без култура - той е загубен.
Желая успех на твоят приятел :)
цитирай
14. whitepigeon - Трябва да се говори и да се повдига ...
06.02.2011 11:15
Трябва да се говори и да се повдига тази тема, защото бездуховноста затрива личноста и България. Няма да закрият ансамбъла!! Но трябва да се говори и да се надига глас.
Поздрави :-)
цитирай
15. krasimirvm - Жалко
06.02.2011 11:43
Значи през Турското робство народът създава читалища за просвещение , четене на литература , театрални трупи , а сега националните предатели които ни управляват вече двадесет проклети години , закриват , Ансабли , театри , Филхармонии , , Киноцентри и тн .Та приятелю мои тябва борба да се води за да си върнем националните идеали , ако трябва и въоръжена борба , само че с народ мърша нищо не става , и затова сме обречени , и ще доиде време когато , циганите ще получат тази теретория на тепсия без и пръста да си мръднали , и затова ще сме си виновни ние .Впрочем великият Анщаин е казал Не са виновни тези които създават злини , а тези които стоят настрани , гледат и нищо не правят по въпроса . И с твое позволение ще сложа твоят коментар и моят блог .http://krasimirvm-patriotbg.blogspot.com/
цитирай
16. pevetsa - Така е Мъро, зная че не стигат средства, но защо от наследството трябва да ни лишават, а на децата ни, какво ще завещаем !?
06.02.2011 12:37
grobarq написа:
Затриваме си културата приятелю. А когато един народ е без култура - той е загубен.
Желая успех на твоят приятел :)

цитирай
17. pevetsa - Иво, ВЯРВАМ че не ще го закрият, но самата идея да бъде закрит, е меко казано: УДАР С НОЖ В ГЪРДИТЕ НА БЪЛГАРИНА!
06.02.2011 12:40
whitepigeon написа:
Трябва да се говори и да се повдига тази тема, защото бездуховноста затрива личноста и България. Няма да закрият ансамбъла!! Но трябва да се говори и да се надига глас.
Поздрави :-)

цитирай
18. pevetsa - Истина е което казваш, трябва борба, но макар и всяко стадо да има мърша, то всяко стадо си има и овчар и куче пазач ... А поста е копиран от mrazekoff
06.02.2011 12:45
krasimirvm написа:
Жалко
Значи през Турското робство народът създава читалища за просвещение , четене на литература , театрални трупи , а сега националните предатели които ни управляват вече двадесет проклети години , закриват , Ансабли , театри , Филхармонии , , Киноцентри и тн .Та приятелю мои тябва борба да се води за да си върнем националните идеали , ако трябва и въоръжена борба , само че с народ мърша нищо не става , и затова сме обречени , и ще доиде време когато , циганите ще получат тази теретория на тепсия без и пръста да си мръднали , и затова ще сме си виновни ние .Впрочем великият Анщаин е казал Не са виновни тези които създават злини , а тези които стоят настрани , гледат и нищо не правят по въпроса . И с твое позволение ще сложа твоят коментар и моят блог .http://krasimirvm-patriotbg.blogspot.com/

цитирай
19. mt46 - Сега е по-лошо и от турско!...
06.02.2011 12:54
Налице е СЪЗНАТЕЛНА ПОЛИТИКА на потискане и смазване на БЪЛГАРСКАТА ДУХОВНОСТ - от 20 г. насам... Държавата стана ДЪРЖАНКА на разни безобразни МУТРИ,ЧУТУРИ, МАФИОТИ, ИДИОТИ, ПОЖАРНИКАРИ, ЧАЛГАРИ... Нямало пари???... Ами да сложат 10 % данък върху доходите на империята "Пайнер", на чалга-телевизиите...
цитирай
20. pevetsa - Ето, една идея все пак, 10% от тези които печелят от момичетата, научени от своите баби и майки да пеят, та почти всички са започнали с народни песни!
06.02.2011 13:05
mt46 написа:
Сега е по-лошо и от турско!...
Налице е СЪЗНАТЕЛНА ПОЛИТИКА на потискане и смазване на БЪЛГАРСКАТА ДУХОВНОСТ - от 20 г. насам... Държавата стана ДЪРЖАНКА на разни безобразни МУТРИ,ЧУТУРИ, МАФИОТИ, ИДИОТИ, ПОЖАРНИКАРИ, ЧАЛГАРИ... Нямало пари???... Ами да сложат 10 % данък върху доходите на империята "Пайнер", на чалга-телевизиите...

цитирай
21. swanlake - Наистина и аз мисля, че Стефан е един ...
06.02.2011 15:08
Наистина и аз мисля,че Стефан е един от най-добрите и чисти хора в блога. Много станаха тъжните неща случващи се в България. Някой посяга на духовното богатство-това е жестоко!
цитирай
22. ivesa - Нима пловдивчани,ще позволят това да се случи!?
06.02.2011 15:49
Нима няма да се застъпят за този великолепен ансамбъл!?Трябва да намерят изход от ситуацията!Поздрави!:)
цитирай
23. pevetsa - Много са тъжните неща, да криза е, но не трябва да се посяга на нашия бит, на нашата култура. Без хляб мога да заспя, но без Българското, не!
06.02.2011 16:29
swanlake написа:
Наистина и аз мисля,че Стефан е един от най-добрите и чисти хора в блога. Много станаха тъжните неща случващи се в България. Някой посяга на духовното богатство-това е жестоко!

цитирай
24. pevetsa - Зная че Пловдивчани няма да допуснат това, Вярвам им, и ги подкрепям!
06.02.2011 16:59
ivesa написа:
Нима пловдивчани,ще позволят това да се случи!?
Нима няма да се застъпят за този великолепен ансамбъл!?Трябва да намерят изход от ситуацията!Поздрави!:)

цитирай
25. mrazekoff - Благодаря ти, приятелю Алекс, благодаря ти,
09.02.2011 07:21
че отдели време за да покажеш позицията си по този важен проблем.
Благодаря, на всички, които са ме подкрепили с гласа си за запазването на ансамбъл "Тракия".
Проблема, обаче не е само този ансамбъл. Проблем е дори закриването и на най-малката танцова трупа в най-затънтеното село на България, защото това унищожава традиции и духовност.
Ние трябва да се борим, да се борим с всички сили да не допуснем опростачването да продължи. Правилно казваш, че с рап няма да се учат децата на култура. Няма да се учат и с ориенталски кючеци на култура. Прекрасните неравноделни тактове, които при нас са в изобилие тябва да продължат да ни пълнят сърцата. Прекрасните движения на танците ни съществували столетия трябва да продължават да радват очите ни.
Мога още много неща да предложа за запазване, но засега ще спра до тук.
Алекс, дано разумът надделее, защото отиваме в небитието.
Благодаря ти още веднъж за отношението.
Пожелавам ти усмихната посрещане на задаващата се баба Марта на теб и твоето семейство!!!!
цитирай
26. pevetsa - За мен е ЧЕСТ да те познавам, и да защитя Българската традиция и култура, която ни обогатява ДУХА!
09.02.2011 16:14
mrazekoff написа:
Благодаря ти, приятелю Алекс, благодаря ти,
че отдели време за да покажеш позицията си по този важен проблем.
Благодаря, на всички, които са ме подкрепили с гласа си за запазването на ансамбъл "Тракия".
Проблема, обаче не е само този ансамбъл. Проблем е дори закриването и на най-малката танцова трупа в най-затънтеното село на България, защото това унищожава традиции и духовност.
Ние трябва да се борим, да се борим с всички сили да не допуснем опростачването да продължи. Правилно казваш, че с рап няма да се учат децата на култура. Няма да се учат и с ориенталски кючеци на култура. Прекрасните неравноделни тактове, които при нас са в изобилие тябва да продължат да ни пълнят сърцата. Прекрасните движения на танците ни съществували столетия трябва да продължават да радват очите ни.
Мога още много неща да предложа за запазване, но засега ще спра до тук.
Алекс, дано разумът надделее, защото отиваме в небитието.
Благодаря ти още веднъж за отношението.
Пожелавам ти усмихната посрещане на задаващата се баба Марта на теб и твоето семейство!!!!

цитирай
27. zvezdichka - Тъжен е факта
09.02.2011 18:50
че нашата нематериална култура бива поставена в това положение... А фолклора ни е богатството, което е преминало през вековете, което е опазило нашите традиции, вярвания дори. Ако някой съзнателно се е мъчил да унищожава нашата култура и история през вековете, то благодарение на фолклора тя се е запазила. Затова наш дълг е и ние да пазим нашия фолкор! Да възпитаваме и у децата обич към тази музика и към националните ни хора, защото те са живи.
Благодаря ти за позицията и подкрепата Алекс!
цитирай
28. pevetsa - Аз ти благодаря Звездичке, затова че си самобитна, и ИСТИНСКА!
09.02.2011 20:59
zvezdichka написа:
Тъжен е факта
че нашата нематериална култура бива поставена в това положение... А фолклора ни е богатството, което е преминало през вековете, което е опазило нашите традиции, вярвания дори. Ако някой съзнателно се е мъчил да унищожава нашата култура и история през вековете, то благодарение на фолклора тя се е запазила. Затова наш дълг е и ние да пазим нашия фолкор! Да възпитаваме и у децата обич към тази музика и към националните ни хора, защото те са живи.
Благодаря ти за позицията и подкрепата Алекс!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pevetsa
Категория: Музика
Прочетен: 2741610
Постинги: 256
Коментари: 5175
Гласове: 34655
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930